SPOŁECZNY INSPEKTOR PRACY

Społeczna Inspekcja Pracy to same korzyści!

SPOŁECZNA INSPEKCJA PRACY JEST WSPÓLNĄ SPRAWĄ ZWIĄZKÓW ZAWODOWYCH I PRACOWNIKÓW 

Ważne jest, by w szkołach i placówkach funkcjonowała społeczna inspekcja pracy, która wspólnie z organizacjami związkowymi reprezentuje pracowników wobec pracodawcy.                  

Społeczny inspektor pracy – obok zakładowej organizacji związkowej – jest instytucją, do której pracownicy mają największe zaufanie i do której zwracają się z problemami wynikającymi  z wiążącego ich stosunku pracy, w tym zwłaszcza w sprawach dotyczących ich praw pracowniczych i warunków pracy.

Zachęcamy, by społeczny inspektor pracy działał w każdej szkole i placówce oświatowej!  

Warto dokonać wyboru zakładowego społecznego inspektora pracy w celu: 

sprawowania skutecznej kontroli przestrzegania przepisów prawa pracy w szczególności zawartych w ustawie Karta Nauczyciela, Kodeksie pracy, ustawie o pracownikach samorządowych i przepisach wykonawczych do tych ustaw, a także określonych w regulaminach pracy, 

poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,

monitorowania sytuacji zagrażających zdrowiu i życiu pracowników, w tym także w czasie zagrożenia epidemicznego, 

podejmowania interwencji na rzecz pracowników m.in. poprzez współpracę z Państwową Inspekcją Pracy.

Dokumenty do pobrania

Dokument Nazwa dokumentu
Regulamin wyboru Społecznego Inspektora Pracy
Protokół wyboru Społecznego Inspektora Pracy